Krémmánia magazin

Transznemű hírességek a legújabb szépségnagykövetek

2017 a szépség sokszínűségének ünnepi éve lesz, az már biztos. Ha máshol nem, hát a beauty iparban biztosan, de reméljük, a nyitottság és elfogadás eszméje ki tud törni majd a drogériákból és végigsöpör az emberiségen.

Sorra választanak olyan reklámarcokat maguknak a kozmetikai márkák, akik valamilyen szempontból kilógnak a hétköznapi szépség fogalmából. A plus-size modellek önmagukban már nem kavarnak nagy port, helyettük (vagy épp mellettük) az ezerarcú szépség egészen új oldalait mutatják be a nagyközönségnek, ők pedig a beauty boy-ok és a transzneműek.

Beszámoltunk már mi is róla, hogy Manny Mua lett a Maybelline új arca és mint tudjuk, még múlt évben debütált a Covergirlnél egy másik srác, a 17 éves James Charles. Persze nem csak ők ketten vannak, akik kozmetikai márkát reklámoznak és nem csak ez a két márka ismerte fel a bennük rejlő reklámértéket. Az Anastasia Beverly Hills, a Sephora és a L’Oreal is ide tartozik már.

Ha pedig nem beauty boy az új kiválasztott, nagy rá az esély, hogy egy transznemű hírességet kérnek fel a feladatra. Figyeljük csak meg, idén minden magára valamit is adó márkánál fel fog bukkanni legalább egy celebritás – ha még nem történt meg -, aki saját életével példát mutatva, másságát vállalva áll ki a szépség sztereotip ideálképének ledöntése mellett.

Az elmúlt időszakban már két ilyen nagy debütálás is volt. Az egyik a M.A.C új kollekciója, amit Caitlyn Jennerrel közösen alakítottak ki. Kylie Jenner apjáról van szó, az olimpiai bajnok sportolóról és celebritásról, aki hatalmas bátorsággal 2015-ben, 65 éves korában úgy döntött, felvállalja végre igazi önmagát és nőként fogja élni tovább az életét. A nemi átalakító műtéten is átesett híresség két évvel ezelőtt a Vanity Fair címlapján mutatta be először új énjét:

A M.A.C nem most kezdte vele a közös munkát. Még múlt évben piacra dobtak Finally Free néven egy limitált szériás rúzst Caitlyn-nel, a mostani kollekció azonban egészen más kategória. Rúzsok, folyékony rúzsok, szájceruzák, szemhéjpúderek, valamint szemöldökceruza, pirosító, púder, sőt még műszempilla is tartozik a MAC X Caitlyn Jenner kollekcióba:

maccaitlyn17

maccaitlyn1authenticrockitunderstandingmaccaitlyn2maccaitlyn3maccaitlyn4soarwhirlmaccaitlyn7maccaitlyn8maccaitlyn6teddymaccaitlyn9maccaitlyn14maccaitlyn16
< >

Hari Nef a másik ismert arc, aki újabb kiemelkedő és egyben nagy sajtóvisszhangot kapó felkérést fogadott el. A L’Oreal múlt évben indított egy kampány True Match alapozójának Angliában, amelyhez több hazai hírességet kértek fel, akik eltérő származással, bőrszínnel rendelkeztek – köztük egy férfit is, az angol beauty vlogger Gary-t.

A márka célja az volt, hogy bemutassa, mindenki megérdemli, hogy magabiztos, boldog életet éljen bőrszíntől, származástól és nemtől függetlenül. Ehhez az eszméhez pedig tökéletesen illik az alapozó, amely rendkívül sok árnyalatával biztosítja, hogy mindenki megtalálja a megfelelő színt, amely passzol bőréhez, ezzel is segítve a magabiztos megjelenést.

A kampány bejött, így elkészült az amerikai adaptáció is, ezúttal még magasabbra téve az lécet. Az új reklámban már nem csak olyan férfi szerepel, aki vállalja, hogy a hibátlan arcbőrért, megjelenésért alapozót használ, de feltűnik Hari Nef is, a transznemű modell és aktivista.

Harit nem csak a szépségipar, a divat világa is megszerette; szerepelt már a Gucci és a Hood by Air divatbemutatóján, felterjesztették a models.com Model of the Year díjára, szerepelt címlapokon és az Emmy-díjas Transparent-ben is. Most pedig ő az, aki a L’Oreal True Match alapozójának W1-es árnyalatát megtestesíti:

És hogy szóljunk magáról az alapozóról is (de hozzátesszük, a kampány a teljes True Match termékskálát reklámozza, nem csak a folyékony alapozót): a True Match valóban széles színválasztékban elérhető, tartalmaz B- és E-vitaminokat, parfümmentes és olajmentes összetevőkből áll. Az értékelése a KM-en megoszló, sokaknak nagyon bejött és volt, akinek egyáltalán nem. Dicsérték fedését, a könnyű, jól eldolgozható állagát. Sokaknál előjött a bőség zavara, nehezen találtak rá a megfelelő árnyalatra, bőrtípustól függően pedig valakinek szárította, másnak pedig épp, hogy hamar fényessé tette arcát. A pumpás kiszerelés pozitívumként jelent meg és a vélemények alapján érdemes az alapozó kőpúder testvérkéjével fixálni az eredményt, amit még jobban is szeretnek a KM-es véleményezők, mint magát az alapozót.

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés