Krémmánia magazin

A L’Oreal eladná a The Body Shop-ot

A 2006-ban megvásárolt brit kozmetikai márkától amiatt válna meg a L’Oreal, mert annak eladásai folyamatosan gyengülnek. 

A TBS-t anno azzal a céllal vette meg a Csoport, hogy növelje jelenlétét a természetes kozmetikumok piacán. 652,3 millió fontot fizettek a márkáért (mai árfolyamon váltva 688,29 millió eurót), amelyen most 1 milliárd euróért akarnak túladni.

tbs

Az itthon is kedvelt márkának világszinten 66 országban több mint 3000 üzlete van, az eladások azonban nem mentek olyan jól, mint várták. A múlt év első felében az egy évvel korábbi adatokhoz képest éves alapon 0,6%-kal csökkentek az eladások, a működési veszteségek pedig 7,2 millió euróról 22,2 millió euróra duzzadtak – tudható meg a Financial Times cikkéből.

Ez felettébb kellemetlen, tekintettel arra, hogy a The Body Shop alapvetően nem számít kulcsmárkának a L’Oreal portfóliójában, amit nemrég három új, amerikai márkával is bővítettek: a CeraVe, az AcneFree és az Ambi összesen 1,147 milliárd euróba került, ami nagyságban az Estée Lauder múlt évi akciójával ér fel, aminek során a Too Faced-et szerezte meg.

Az angol márkát 1976-ban Anita Roddick emberi jogi akitivista alapította, termékei növényi alapokra épülnek. A cég az állatkísérletek heves ellenzője, a kozmetikumokban felhasznált növényeket “fair trade” módon szerzi be és fontosnak tartja a környezettudatosságot. A TBS termékek Cruelty Free minősítéssel rendelkeznek a PETA jóvoltából, nálunk a Krémmánián azonban végül nem kerültek fel a Cruelty Free listára. Ennek pedig oka az, hogy a listában található márkák nem csak maguk nem végeznek állatkísérleteket, de harmadik személyt sem bíznak meg ezzel, valamint a beszállítójuk, anyavállalatuk sem folytat ilyen jellegű tevékenységet. Ez utóbbi pedig a L’Oreal Csoportra nézve nem igaz.

Ebből a szempontból pedig a TBS még akár jól is kijöhet a dologból, hiszen ha az új tulajdonos olyan cég vagy cégcsoport lesz, ami “nyuszi pecsétes”, ő maga is újra 100%-ig Cruelty Free-nek fog számítani.

A Krémmánián a legnépszerűbb The Body Shop termékek egyértelműen a testvajak. A shea vajasat érte eddig a legtöbb dicséret, jelenleg 4,25-ös értékelésen áll, de a moringavirágos és epres változatok is az élbolyban vannak. Az aloe vera-s pedig egyike a legnépszerűbb napozás utáni bőrápolóknak.

Ha pedig nem testvaj, akkor kézkrém: a Hemp Hand Protector krémjük szintén nagy kedvenc, ami a maga 4,5-ös értékelésével bekerült a TOP10 téli kézápolók közé is.

tbstestvajak

 

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés