Krémmánia magazin

Gabrielle – az új Chanel illat, ami a lányról szól, akiből Coco lett

Már jó 15 éve, hogy utoljára olyan parfümmel jelentkezett a divatház, amely illatkollekciójában teljesen új irányt jelöl meg. Most azonban, azonos nevű kézitáska kollekciójához kapcsolva, olyan illatkreáció fog debütálni, amely hosszú távon is a Chanel-ház állandó kínálatának része lesz.

Névadója – természetesen – maga Chanel, vagyis az a fiatal nő, akit Gabrielle Bonheur Chanelnek hívtak, még mielőtt ő lett Coco Chanel, a divat nagyasszonya. Lázadó és formabontó, igazi szabad szellem, akinek megzabolázhatatlan egyénisége inspiráló lehet a jelen kor fiataljai számára is. Vakmerősége, valamint határozott nézetei a nők egyenjogúságáról, szabadságáról ma is megállják a helyüket. Sőt, a divatház szerint most, 2017-ben határozottan aktuális témának számít, hogy a fiatal generáció nő tagjai hogyan fogják áttörni azt a bizonyos üvegplafont, miközben megvalósítják álmaikat és saját elvárásaik és elképzeléseik szerint élik életüket.

"Inside Chanel" Chapter 18: Gabrielle, a rebel at heart

A Gabrielle Eau de Parfum absztrakt virágos kompozíció, alkotója pedig nem más, mint Olivier Polge, aki már több más Chanel parfümöt is készített, de neki köszönhetjük az Armani Code, a Lancome La vie est belle vagy a Balenciaga Florabotanica-t is.

Az illatjegyekről semmilyen további infót nem árultak még el, annyi azonban biztos, hogy nem niche parfümnek szánják, a WWD szerint a divatház célja, hogy a tíz legnépszerűbb illat között tartsák számon. Megjelenését júniusra tervezik, ekkorra kerülnek a Chanel üzletek polcaira és a márka webáruházába is, majd természetesen a parfümériákhoz.

"Inside Chanel" Chapter 18: Gabrielle, a rebel at heart

A TOP10 elérése mindenképp nagy volumenű célnak számít: ahhoz, hogy egy parfüm ebbe az előkelő csapatba tartozzon, éves szinten legalább 100 millió dolláros (kb. 30 milliárd forintos) nettó bevételt kell, hogy generáljon, míg az első hely megszerzéséhez közel 250 millió dolláros (kb. 75 milliárd forintos) éves nettó bevétel szükséges. Hogy érezzétek, milyen hatalmas összegek ezek, egy Chanel Madmoiselle 30 ml-es EdP jelenleg kb 30.000 Forint, vagyis ahhoz, hogy ez a parfüm a tizedik legyen a ranglistán, legalább 1 millió ilyen üvegcsével kell, hogy elfogyjon egyetlen év alatt!

A Gabrielle kollekcióhoz film is készült, ami az Inside Chanel minifilm-sorozat 18. része is egyben, címe: Gabrielle, a Rebel at Heart. A három perces film a napokban fog debütálni, de előzetes már most is elérhető róla. Az előző részek egyébként nagy népszerűségnek örvendenek, eddig már csaknem 26 millióan nézték meg őket a YouTube-on.

Az új táskakollekcióval és a parfümmel (amikhez később óra- és ékszerkollekciók is társulni fognak) a legfiatalabb, de már saját jövedelemmel rendelkező korosztályt, a millenniumi generáció tagjait akarják elérni. A táskák és illatok jelentik ugyanis a divatház legnagyobb bevételi forrását, így nem csoda, ha szükségesnek látták a célzott vérfrissítést ezen a területen, hogy a fiatalok számára is vonzó és keresett márkának számítsanak.

Sokáig a No.5 számított a márka alappillérének a parfümök terén, az utóbbi időben azonban szükségessé vált, hogy kapjon egy kis vérfrissítést, az értékesítés számai ugyanis kezdtek kedvezőtlen képet festeni. A WWD-nek adott nyilatkozat szerint néhány országban pozíciót vesztett az ikonikus illat, ezért is jelent meg még múlt évben a No. 5 L’Eau – olvashattatok róla nálunk is. A frissített-könnyített No.5 illat arca Lily-Rose Depp, nem véletlenül: célközönsége már ennek is a millenniumi generációs csajok voltak. A parfüm bevezetése nagyon sikeres volt, 30%-kal dobta meg az utolsó negyedévben az illatozó bevételeket.

Az új parfüm testvérkéi, a Coco Mademoiselle és a Chance, a férfi illatok terén pedig a Bleu de Chanel  persze továbbra is központi szerepűek lesznek a divatháznál, mindegyikük az értékesítési listák éllovasainak számítanak. A melléjük szegődő Gabrielle pedig a tervek szerint tökéletes kiegészítője lesz az illatsornak. A parfümről sajnos még egyetlen fotó sem érhető el, de a márciustól kapható táskákat már bemutatták:

 

Gabrielle handbagGabrielle handbagGabrielle handbagsGabrielle handbagGabrielle backpackGabrielle handbagsGabrielle handbagGabrielle handbag
< >