Krémmánia magazin

Meglepő újdonsággal rukkolt elő az amerikai Vogue

Immár nem csak lapozgathatjuk a neves divatmagazint, de magunkra is fújhatjuk. A Vogue ugyanis megalapításának 125. évfordulója alkalmából egy különleges parfümöt jelentetett meg, amelyet nem mással, mint a Comme des Garçons Parfums kreatív igazgatójával, Christian Astuguevieille-el alkottak.

A parfüm illatjegyeiből egész listát küldtek a Comme des Garçons-hoz, amelyek mindegyike valamilyen módon kötődött a magazinhoz, vagy a vezető munkatársakhoz. Az aldehid például a Chanel No.5 parfüm miatt került fel, ugyanis Anna Wintour kedvenc parfümjének egyik fő komponenséről van szó, míg a pünkösdi rózsákat Irving Penn divatfotós híres, 1968 decemberi fotósorozata miatt választották ki.

Pinterest

undefined

Szerepeltek a listán olyan különc illatjegyek is, mint a fényes magazinlapok édeskés illata, vagy a sós tengervízé, amely annak a kornak állít emléket, amikor a Vogue asszisztensei még a kikötői dokkoknál várták, hogy Párizsból megérkezzenek a tervezők legfrissebb rajzai a kollekciókról. Diana Vreeland korábbi Vogue főszerkesztő előtt tisztelegvén a whiskey és a mogyoróvaj illatai is kívánságlistásak lettek.

A végső változat illatjegyei végül részben mások lettek, egy jó adag szimbolikát azonban általuk is sikerült üvegbe zárni. A szívjegyet virágos jegyek határozzák meg, mint a gyöngyvirág, amely a magazin kiadójának alapítója, Condé Nast kedvenc virága volt. Mellette még a pünkösdi rózsa és a tubarózsa illatjegyek kerültek kiválasztásra, ez utóbbi a Fracas parfümnek állít emléket, amelyért rendre rajongott minden Vogue szerkesztő az ’50-es években. A virágos jegyekbe keveredik némi karakteresség is, ugyanis a bőr illatjegyet is beválasztották, utalván a bőrkesztyűkre, amelyeket a ’60-as években a magazin munkatársainak akkori főszerkesztőjük heppje miatt hordaniuk kellett. Végül a friss tinta illata is bekerült a szívjegybe, ami érthető is egy nagy múltú magazin esetében. Az alapjegyet a cashmeran, a Haitii vetiver és a bőr akkord alkotják.

Anna Wintour és Rei Kawakubo az idei MET-gálához kapcsolódó sajtóeseményen (Fotó: Getty Images)

A Comme des Garçons-nal való együttműködés szépen illik abba sorba, amely már korábban, (az Anna Wintour szervezte) MET-gála kapcsán is megjelent. Az idei divatesemény témájául ugyanis Rei Kawakubo munkásságát választották, aki mint tudjuk, a kultikus luxusmárka alapítója és tervezője.

Az üveg tervezését nem adták ki külsős munkára, az a magazin művészeti igazgatója, Aurélie Pellissier-Roman munkáját dicséri. A piros, ha azt vesszük meglehetősen egyszerű formájú – bár egy magazin szögletességét remekül magán hordozó – üveg puritán, fekete kupakot kapott, a fehér alapú feliratozás pedig valamelyest a Chanel parfümök üvegcséjét is eszünkbe juttathatják – csak jóval lesarkítottabb, modernebb formában.

Magyarországi forgalmazására vajmi csekély az esély, pláne, hogy egyedi, limitált szériás alkalomról van szó. Rajongók számára több webshopban is elérhető, ahonnan 150 dollárért, vagyis csaknem 40 ezer forintért lehet megvásárolni a 100ml-es kiszerelésű EDP-t.