Krémmánia magazin

Too Faced x Estée Lauder – Az egyesülés, amitől felbolydult a beauty világ

1,45 milliárd dollárért az Estée Lauder család tagja lett a Too Faced kozmetikai márka.  Még jó, hogy épp elkészítettük a szépségipar családfáit, máris kezdődhet az újrarajzolás.

meglepett

Az Estée Lauder Cégcsoport számára az eddigi legnagyobb volumenű felvásárlásnak számít Jarrod Blandino és Jeremy Johnson 1998-ban alapított márkája, ami elsősorban az Y generáció ifjait célozza meg termékeivel. A hatalmas összeget is (többek között) ezért voltak hajlandóak megfizetni, ugyanis az EL portfóliójából igencsak hiányzott egy erős, a fiatal korosztály körében keresett beauty márka. Stabil és jól körülhatárolható célközönségének köszönhetően pedig nem várható, hogy a már meglévő testvérmárkák elől happolná el a Too Faced a kuncsaftokat.

A márka termékei közül egyébként a Better Than Sex szempillaspirál a legsikeresebb, ami szinte a megjelenésétől a legjobb eladási számokkal büszkélkedhet a Sephora kínálatában, de alapozója és szemhéjárnyaló szettjei is folyamatosan a TOP5-ben vannak. A szempillaspirál nálunk is egészen szép, 4,36-os értékeléssel bír és ahhoz képest, hogy csak online, külföldről lehet beszerezni, ráadásul nem is az olcsó árkategóriához tartozik, sokan birtokolják már valamelyik kiadását. Hozzá kell tenni, egészen csini INCI-je is van.

És épp ez az a terület, ahol az üdvrivalgás zajába némi elkeseredett hüppögés is keveredik. Kétségtelen ugyan, hogy szélesebb körű, nagyobb támogatást kapó értékesítésre lesz így lehetőség, nő a marketing büdzsé és még számtalan más előnyt tartogathat egy fiatal márka számára  egy ilyen felvásárlás. Másik oldalról azonban a Too Faced egy pillanat alatt elveszítette CF (cruelty free) jelölését. Mi már töröltük az adatbázisunkból és nyilván a nemzetközi nyuszis listákról is távoznia kell.

Igaz Balladino nem győzi hangsúlyozni minden nyilatkozatában, hogy az egyesülés ezen a területen semmilyen változást nem okoz a márka számára, de nem kell naivnak lenni. A Too Faced bevételei ezentúl az EL Cégcsoporthoz tartoznak, ami pedig ilyen szinten köteles állatokon is tesztelnie az összetevőit, ha másért nem is hát azért, hogy márkáival a kínai piacon is jelen lehessen. Ott ugyanis a tesztelés feltétele az értékesítésnek. (A CF minősítés rejtelmeiről itt olvashatod el korábbi írásunkat.)

toofaced

De hogy valami jó hírrel is szolgáljunk, az egyesülésnek hála a márka termékkínálata a közeljövőben arcápolási termékekkel és parfümökkel is bővülni fog és ki tudja, talán hamarosan néhány csinos kis beauty állványuk is betéved Magyarország területére.

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés