Krémmánia magazin

A tömegközlekedés áldozata lehet a Chanel No.5 parfüm

Nem vicc, valódi veszélynek van kitéve az ikonikus illat egy francia vasútfejlesztési tervnek köszönhetően. A márka kemény hangú, nyílt levélben szólította fel az állami tulajdonú SCNF vasúti társaságot, gondolják újra a TGV, vagyis a Francia Nagysebességű Vasút következő fejlesztését, amely a parfüm fővárosa, Grasse térségét is érintené.

Chanel No. 5 parfümös üvegek 1921-ből
Chanel No. 5 parfümös üvegek 1921-ből

A tervek szerint viaduktot építenének a TGV-nek, amelyen a gyorsvonat a völgyet átszelve a jelenleginél sokkal rövidebb idő alatt tudná a Marseille Nizza közti távolságot megtenni, így egy röpke óra alatt le lehetne érni a Francia Riviérára. Jelenleg ugyanis, bár a Cote d’Azur kiemelt turisztikai desztinációnak számít, TGV-vel mégis bő hat óra az út oda Párizsból, ami rengeteg. Kérdés hát, mi ér többet a franciáknak. A “nemzeti parfümnek” számító No. 5 és a több évszázados múltra visszatekintő parfümgyártási központ jövője, vagy a kényelmesebb közlekedési mód.

Egy 30 milliliteres Chanel No.5 parfümhöz nem kevesebb, mint 1000 szál jázmin és egy tucatnyi májusi rózsa virága szükséges, amelyeket jelenleg a grasse-i Mul család kezelésében lévő virágmezőkről szereznek be. A kiváló minőségű és így első osztályú illat alapanyagnak számító virágokat már 30 éve itt termesztik a Chanel számára, közel 12 hektárnyi területen. Ez a becses földdarabka azonban veszélyesen közel fekszik a tervezett vasútvonalhoz, és így a növények olyan mértékű légszennyezettségnek lennének kitéve, amely minőségromlást idézne elő náluk.

Frissen szedett jázminok a Mul család birtokáról, egyenesen a Chanel számára
Frissen szedett jázminok a Mul család birtokáról, egyenesen a Chanel számára

Még nem tudni, mi lesz a játszma vége, van-e akkora lobbi ereje a Chanelnek, hogy meggyőzze a francia kormányt, módosítsák az útvonalat. Egy biztos, 2009-ben már sikeresen megvédte a kincset érő virágmezőit: akkor egy szemétlerakót akartak vészesen közel telepíteni területhez, végül lefújták a beruházást. Cserébe a Chanel megduplázta a grasse-i térségben lévő virágmezőinek nagyságát és gondoskodott néhány, a régióból csaknem eltűnt őshonos virágfaj sikeres visszatelepítéséről. Továbbá támogatta Grasse-t abban a céljában is, hogy az UNESCO Világörökség részévé váljon.

chanel-n-52s-300-300

Grasse város vezetősége is tiltakozik a fejlesztési tervek ellen, ugyanis a Chanel kijelentette, ha a vasútvonal megépül, kénytelenek lesznek új központot találni parfümgyártásukhoz, mivel a levegő szennyezettsége így már oly mértékű lesz, amely a virágok – és így a parfüm – minőségének romlását idézi elő. Rosszkor történik mindez, hiszen a Loius Vuitton is épp ebben az évben mutatta be első parfümkollekcióját, parfümkészítési központjául pedig egy grasse-i, 17. századi épületegyüttest választott ki.

Döntés az ügyben a hónap végére várható, amikor is a közlekedési miniszter fogja bejelnteni a végső határozatot.

BáMentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés