Bár sok szempontból fura, hogy a tavasz kezdetén már azt láthatjuk, mi lesz a divat ősszel, meg van az a határozott előnye, hogy ha tetszik az irányvonal, már most is beépíthetjük a trendeket megjelenésünkbe. És itt most nem az öltözködésre gondolok, hanem a sminkekre, frizurákra.
A füstös szemsminkben az a jó, hogy nehéz vele mellélőni. Divatos volt eddig is és az is marad minden szezonban. Alap, ami a profi sminkesek számára talán már túl hétköznapi és kommersz, azért mi, földi halandók megnyugodhatunk: ha “meglepő módon” szarul áll az épp trendi pirosas szemsmink, egy jól elkészített füstöskével még mindig sikert arathatunk.
A sminkmesterek persze szezononként igyekeznek valami újat, vagy legalábbis újszerűt belevinni a technikába, így születettek meg a füstös szemsminkek egészen karakteres változatai a Milánói Divathéten, amiről a Vogue is beszámolt.
A profi módon árnyalt klasszikus stílus helyett éles széleket, grafikus vonalakat, ívek helyett szögeket és szögleteket húztak elő a tarsolyukból a sminkesek. Path McGrath saját termékeit felhasználva készítette el a fekete szemsminkeket a Versace, a Prada és a Marni modelljeinek.
A Prada lányai feketére satírozott szemsminket kaptak, az alsó szemhéjon is erősen kirajzolva, elmaszatolva, de véletlenül sem törekedve a tökéletes eldolgozásra. A felső szemhéjon a külső és belső szemzugnál erősen, a szemhéj közepén csak vékonyan a pillák tövében tett a fekete színből, világosan hagyva a szemhéj közepét, hogy az egész szinte megágyazzon a búzavirágkék sávnak.
A Versace számára készített változatnál az éjfekete sáv már az orr belső szemzug felőli részén elkezdődött és bőven elért a szemöldök külső széléig, a halántékig. A kifelé hernyósított cicaszem távolról sem tűnik egy hétköznapokba adaptálható változatnak, de parti sminknek abszolút elképzelhető alternatíva.
A Marninál a modellek egészen személyre szabott sminkeket kaptak, ugyanis a kormos fekete, szemhéjtussal gazdagon dolgozó sminkekből különböző típusokat készítettek a lányok számára.
Ami mindhárom esetén egységes volt, hogy az erőteljes szemsminkhez visszafogott, natúr ajakszínezés és tiszta, egyenletes bőrtónus társult.
Alberta Ferrettinél a füstös sminket a belső szemzugra felvitt ragyogó arany és a felső szemhéj középső részére tett vörös színek tették szexivé.
A Giorgio Armani sminkeseinek munkája állt a legközelebb a klasszikus stílushoz, nála az erőteljes fekete sávok helyett a valóban füstös, szürkés tónusokkal operáló változatokat láthattunk. A szemsminkek nála így légiesek, ami a lágy ezüstös-grafitos ragyogásnak is köszönhető.