Krémmánia magazin

Így néz ki egy Guinness-rekorder parfüm

Hosszú évekig egy 2005-ben készített, 500 ml-es Clive Christian No1 parfüm volt a világ legdrágább illata, a Guinness-rekord azonban a napokban hivatalosan is megdőlt. A 205 ezer dollár értékű luxusillat a nyomába sem ér (legalábbis pénzben kifejezve) az új rekordernek, a március 14-én, Dubai-ban bemutatott, The Spirit of Dubai által készített Shumukh parfümnek. Az ugyanis 4,7 millió dirhamot, átszámítva 357,8 millió forintot ér a hivatalos értékbecslés alapján. Mindez persze csak gyémánt és arany kérdése, a hatalmas értéket láthatóan nem maga a parfüm teszi ki, de az mindenképp érdekes, hogy a fényűzés imádata mire sarkallja az embereket.

A parfüm nevének jelentése is kifejező: a legmagasabb minőséget érdemelni, és ennek láthatóan igyekeztek is megfelelni. A parfümház az üvegen látható díszítőelemeket már felhasználta külön-külön egy héttagú illatsorozatához, amelynek csúcspontjaként alkotta meg a Shumukh-ot – és tett rá minden korábbi dekorelemet.

A díszítések mindegyike Dubai-hoz, annak lakosaihoz, büszkeségeikhez kötődik, így láthatunk rajta arab telivéreket, vándorsólymot, igazgyöngyöt, rózsát, egy gyémántot, mely a luxust szimbolizálja, továbbá a vendégszeretetüket, valamint Dubai, mint a jövő városát kifejező díszítőelemeket.

Összesen 38,55 karátnyi, 3571 darab gyémántot, igazgyöngyöket, topázt, 2479,26 gramm 18 karátos aranyat és 5892,88 gramm tiszta ezüstöt használtak fel a muránói üveg díszítéséhez, amelynek űrtartalma sem csekély, 3 liternyi parfümöt képes tárolni. Azt hihetnénk itt a vége a történetnek, de nem! Az díszes üveg nem csak egyedi díszdobozt kapott, de egy komplett talapzattal is megtoldották azt, így összességében három Guinness-rekord is köthető a nevéhez: nem csak a legdrágább parfüm, de egyben a legtöbb gyémánttal díszített is, valamint a legmagasabb (1,97 méter!), távirányítóval ellátott parfümoszlop. Ez utóbbira abból az egyszerű okból volt szükség -amellett, hogy komoly értéknövelő szereppel is bír-, hogy a sokkilós, méregdrága üveget nyilván senki nem tudná és akarná emelgetni, így hát a talapzat egyben egy minilift is, ami a távirányító segítségével a megfelelő magasságba állítható, hogy jó helyre menjen a spricc.

Hogy az illatról is szó essék, az illatot egyértelműen az arab hölgyek és férfiak ízlésvilágának megfelelően alakították ki. Összetevői között borostyán, szantálfa, pézsma, ritka és tökéletesen tiszta indiai oud-olaj, pacsuli, tömjén, török rózsa olaj és ylag-ylang található, egy vélhetően erős, karakteres parfümöt alkotva. A végső illatot három éven át formálták, ez idő alatt 494 verziót dolgoztak ki, mire a tökéletes kombináció és arány összeállt.

Csak, hogy lássátok, mennyire hatalmas, szoborszerű a parfüm, íme egy fotó, melyen a tulajdonos cégcsoport igazgatója látható mellette…

… és egy videó a parfüm fényűző bemutatójáról:

A lenti videót is érdemes elindítani, amelyben közelebbről is láthatók az üveg különleges részletei: