Krémmánia magazin

A YouTube kiterjesztett valóság funkciót fejleszt a sminkkedvelőknek

Kiterjesztett valóság funkció működését teszteli a YouTube, melynek segítségével a netezők a sminkes videók nézésével párhuzamosan virtuálisan kipróbálhatják, miként mutatna rajtuk az adott sminktermék. Ezzel a fejlesztéssel a Google tulajdonú platform beszáll az Amazon és az Ulta Beauty által már elindított játékba, melynek célja, hogy kiiktassák az online sminktermék rendelés legnagyobb akadályozóját: azt, hogy a vevők nem tudják vásárlás előtt kipróbálni magukon az adott színeket, termékeket.

Illusztráció: Getty Images

Attól ugyan a fejlesztések még messze vannak, hogy egy ötven árnyalatos alapozócsaládból kamerán keresztül kiszűrhessük, melyik a mi színünk, az AR Beauty Try-On program mindenesetre előremutató lépésnek számít. Első bevezetője a M.A.C lesz, amely a hírek szerint már valamikor a nyáron elindítja kampányát azokkal a termékbemutatós videókkal, amiket a “Virtual try on” funkcióval is ellátnak.

Az új kiterjesztett valóság funkcióval egy adott sminktermék tbb színárnyalatát is kipróbálhatjuk majd a videókon keresztül.

Bár nem a YouTube számít a téma úttörőjének, az az előnye határozottan meg van a versenytársakkal szemben, hogy az influenszer sminkmesterek és beauty vloggerek alapvető kommunikációs felületének számít, ahol milliónyi tutorial van már most is feltöltve. A látogatók tehát adottak, akik az új funkciót vélhetően már csak kíváncsiságból is ki fogják próbálni, kérdés, mennyire sikerül a valósághű árnyalatkezelést megoldaniuk.