Krémmánia magazin

Személyre szabott szérumokat kínál egy új startup

Két MIT-s ex-hallgató vállalkozása az Atolla, ami arra vállalkozott, hogy tökéletesen személyre szabott szérumokat készít megrendelői számára. Lényege, hogy a vásárlók egy komplett bőrfelmérő pakkot kapnak postán, majd az adatokat visszaküldve az Atolla elkészíti a konkrét bőrtípus számára legmegfelelőbb szérumot, majd egy hónapra elegendő mennyiséget küld belőle.

Személyre szabott szépségáápolás – Atolla (Fotó: Atolla)

A klasszikus, bőrtípusra, életvitelre, lakókörnyezetre (szennyezett nagyvárosi levegő versus friss vidéki levegő) vonatkozó kérdőíves felmérés mellett tesztcsíkokat is küldenek, amelyekkel a bőr olajosságát, hidratáltságát és pH-értékét lehet megmérni, valamint négy pici fiolába mintaszérum is érkezik, csupán annak kiderítésére, hogy a vízszerűen folyékony és az olajosan sűrű állag skáláján melyik a legszimpatikusabb változat. Az adatokat online kell visszajuttatni, majd azok alapján elkészül a szérum.

Itt azonban nem ér véget a történet, egy vérbeli geeknek pedig ekkor csillan fel a szeme igazán, ugyanis a márka hónapról hónapra megkérdezi vásárlóit, milyen bőrük aktuális állapota, sőt még a tesztcsíkokat is elküldi számukra, így a következő havi adag már ismét egy finomítottabb készítmény lesz.

A bőrápoló termékek sajnos csak Amerikában érhetők el, de meg kell hagyni, igazán érdekes lenne egy hasonló kezdeményezés itthon, vagy legalább Európában is. A trendek legalábbis azt mutatják, a személyre szabott szépségápolás felé tart a világ, egyre nagyobb a tényleges (és fizetőképes) kereslet rá, hogy a kiválasztott kozmetikum olyan legyen, amely minden tekintetben megfelel a vásárló számára.