Krémmánia magazin

Átlag hét percet foglalkozunk a hajunkkal, de a lakosság 40 százalékának nincs fésűje

A lakosság több mint 80 százaléka odafigyel a megjelenésére, minden negyedik ember számára pedig a külső minden helyzetben fontos. Különösen, amikor szabadságra, hétvégi kikapcsolódásra indulunk, vagy az ünnepek alkalmával, amikor több időnk van magunkkal foglalkozni. A hangsúlyt a külső megjelenésünkben a frizuránkra helyezzük, így nem meglepő, hogy a nők több mint fele mindig magával viszi a hajformázó eszközeit. Egy együttműködés jóvoltából a jövőben nagyobb hely maradhat azok bőröndjében, akik Magyarországon töltik el rövid szabadságukat.

Illusztráció: Istockphoto

Talán soha nem volt akkora jelentősége az önbizalomnak, az önmegvalósításnak és magabiztosságnak, mint manapság. Virágzó üzletág az önismeret, legyen szó minden olyan lehetőségről, amely kapcsán az emberek ki tudják magukból hozni a maximumot akár a szakmai-, akár a magánéletükben. A reklámok és híradások hatására azonban egyre többekben alakul ki hamis testkép. Nemcsak a lélek, hanem a külső is meghatározza azt, ki, mennyire él békében a világgal. A magyar lakosság 80 százaléka odafigyel a megjelenésére, de csak minden negyedik embernek fontos ez minden helyzetben, tíz emberből négy pedig egyáltalán nem elégedett a külsejével. A hölgyeknél ez az arány még magasabb: majdnem fele negatívan ítéli meg a külsejét – áll az NRC „Nagy Magyar Hajteszt” című kutatásában, amelyet a Rowenta megbízásából készített.

NRC „Nagy Magyar Hajteszt” című kutatása (Forrás: Rowenta Magyarország)

Abban azonban a megkérdezettek egyetértettek, hogy a haj határozza meg leginkább a külső megjelenésünket. A kutatásban résztvevő 18-50 év közötti nők 50 százaléka, a férfiak 38 százaléka gondolja így, ezen kívül a nőknél még a bőr állapota (31%), illetve a smink (10%) fért be a három legfontosabb közé, amely befolyásolja a külsőt. A férfiak az arcszőrzetet (28%) és a bőr állapotát (20%) említették meg. A ruházat, a testsúly, az összkép mindkét nemnél hátrébb végzett.

NRC „Nagy Magyar Hajteszt” című kutatása (Forrás: Rowenta Magyarország)

A válaszadók 80 százaléka bevallotta, az önbizalma is nagyobb, ha rendben van a frizurája. Nem mindegy azonban, különösen a nőknél, milyen hosszú és típusú a haj: minél hosszabb és kevésbé egyenes, annál inkább csökken az elégedettség. Mindezek ismeretében különösen meglepő, hogy hiába fontos a hajunk, naponta átlagosan hét percet foglalkozunk vele (férfiak átlag 3, nők átlag 12 percet bajlódnak vele), a nők 33 százalékának, a férfiak 56 százalékának viszont nincsen sem fésűje, sem hajkeféje. 

NRC „Nagy Magyar Hajteszt” című kutatása (Forrás: Rowenta Magyarország)

Viszonylag ritkán járunk fodrászhoz, a nők többsége a beszárítást, a simítást és a festést is maga végzi el otthon. A hajformázó eszközeinket azonban nyaralásra, vagy hosszú hétvégére is magunkkal visszük. A belföldi utazások ráadásul egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. A hosszú hétvégéken megtelnek a hazai szállások, mind többen gondolják azt, hogy Magyarország határain belül is jó turistának lenni. Ebben kíván segíteni a Haj-Lak együttműködés. A Rowenta októbertől számos hazai szállásra, apartmanba helyez ki prémium hajformázó eszközöket, amelyeket az oda utazók ingyen használhatnak, lehetőséget adva a magabiztos külső eléréséhez.

NRC „Nagy Magyar Hajteszt” című kutatása (Forrás: Rowenta Magyarország)

A kutatás egyébként rámutatott, a lakosság harmada érdeklődik aziránt, milyen trendek hódítanak a frizurák és az arcszőrzet terén, ebben már a fodrászon kívül segítséget nyújtanak az internetes felületek, illetve a barátok.  Persze fontos kérdés, ki, hogyan tudja kihozni magából a maximumot, melyik arcformához milyen fazon, illetve szín illik a legjobban. Sári Kata hairstylist, mesterfodrász szerint a testarány és az az, amely meghatározza, hogy kinek, milyen frizura áll jól. Magas alkatúaknak nem szerencsés a rövid haj, mert az optikailag tovább nyújtja a testet, a telteknek a nagyon kerek frizurák nem előnyösek, míg az alacsonyak esetében a nagy loknis, nagyon göndör, frufrus változatot célszerű elkerülni.

„Az idén mindenféle hullám divat, de csakis a természetes hatású, hajformázó eszközökkel elért loknik a trendi. Arra azonban mindig ügyelni kell, milyen minőségű hajformázó eszközt választunk, hogy használat közben is megmaradjon a haj rugalmassága, fénye és egészséges hatást keltsen, ugyanakkor fontos, hogy tartós eredményt érjünk el. Ezt a hajformázó minősége és könnyen kezelhetősége mellett az ideális hőfok beállításával érhetjük el. A maximálisan beállítható legalacsonyabb hőmérsékleten érhetjük el a kívánt eredményt”– tette hozzá Sári Kata, aki nemcsak civilek, hanem több hazai sztár megjelenéséért is felel.

NRC „Nagy Magyar Hajteszt” című kutatása (Forrás: Rowenta Magyarország)

A Rowenta, éppen azért, hogy bárki könnyedén a saját mesterfodrászává váljon, több hazai beauty influencer bevonásával tutorial videot is készített a hajformázó eszközök használatáról, amiket más hajformázási tippekkel együtt a rowenta.hu/hajlak oldalon találhatunk meg.