Krémmánia magazin

Új luxusmárkával bővül az Estée Lauder Csoport

Könnyen lehet, hogy hamarosan Balmain kozmetikumokat köszönthetünk, a legfrissebb hírek szerint ugyanis az Estée Lauder Csoport a Balmain licenszről tárgyal a divatház tulajdonosával.

Olivier Rousteing, a Balmain divatház kreatív igazgatója
Olivier Rousteing, a Balmain divatház kreatív igazgatója (Fotó: Getty Images)

A beszámolók arról írnak, hogy a Tom Ford Beauty sikerét szeretnék megismételni. Az amerikai divatházzal közösen 2006-ban dobta piacra az első, Black Orchid parfümöt, majd az együttműködés 2011-ben smink- és bőrápolóvonallal bővült, 2019-ben pedig utóbbi prémium vonalát is piacra dobták Tom Ford Research néven. Pár hete egyébként még arról cikkeztek, hogy az Estée Lauder Csoport neve a teljes Tom Ford divatház felvásárlásával kapcsolatban is felmerült, a divattervező ugyanis a hírek szerint annak eladását tervezi.

A hírek azonban ma már az 1945-ben, Pierre Balmain által alapított divatház szépségvonaláról szólnak. Olivier Rousteing 2011-es leigazolása ugyanis olyan jó döntés volt a divatház vezetőségétől, hogy a luxusmárka mára megerősödve és megújulva van jelen a piacon, és a brand elég stabil és népszerű hozzá, hogy az EL Csoport számára megérje licenszelni azt.

Hogy lesz-e valami a Balmain Beauty-ból és ha igen, mikor, az a következő időszak híre,  azonban nem ez lesz az első alkalom, mikor a Balmain neve feltűnik a szépségiparban. Pierre Balmain a negyvenes években mutatta be első parfümjeit, a sort az Elysées 64-83 illattal kezdte, ami párizsi telefonszáma után kapta a nevét. A parfümgyártás licenszét 1960-ban a Revlon vásárolta meg, majd 2012-ben az Inter Parfums Inc.-hez került, ám az üzlet nem volt tartós, a Balmain tulajdonosi köre szerződést bontott 2017-ben, és az illatok azóta a divatházhoz tartoznak és várják a dicső megújulást.

Fut egy Balmain Hair Couture vonal is, ami szintén külön, licenszszerződés keretében működik, méghozzá hosszú évtizedek óta. Póthajakkal és parókákkal indult a biznisz a hetvenes években, az elmúlt években pedig a divatház népszerűségugrását is kihasználva teljes női- és férfi hajápoló családokat vezettek be, amik mellett hajformázó készülékek, hajcsatok, hajdíszek is tartoznak a kínálatba.

Mégis, ennél emlékezetesebb lehet a 2018-as Balmain x L’Oreal rúzskollekció,  amikor a Color Riche ajakrúzsból készült egy limitált szériás kiadás. Egy évvel később, a Párizsi Divathétre időzítették a Kylie Jennerrel közösen készített sminkkollekciót, amiben rúzs, szájfény és szemhéjpúder paletta is került.