Krémmánia magazin

Hivatalos: 2,8 milliárd dollárért az Estée Lauder Csoporté lett a Tom Ford márka

Alig pár hete, hogy a Balmain felvásárlás kapcsán szóba került, az Estée Lauder Csoport érdeklődik a Tom Ford iránt, mostanra pedig már biztossá vált a szándék, mi több, pontot is tettek az ügylet végére.

Tom Ford divattervező
Fotó: Dimitrios Kambouris/Getty Images

Az Estée Lauder 2006-ban dobta piacra az amerikai divatházzal közösen az első, Black Orchid parfümöt, amelynek sikerén felbuzdulva az együttműködést 2011-ben smink- és bőrápolóvonallal bővítették. 2019-ben utóbbi prémium vonalát is piacra dobták Tom Ford Research néven.

A mostani felvásárlás azonban új irányt jelöl ki az Estée Lauder Csoport számára, hisz ezidáig csak a szépségiparon belül épült a birodalom, ez az első márka, mellyel a divat világába is belépnek azzal, hogy a csoporthoz kerül a márka ruházati és szemüveg vonala is. A 2,8 milliárd dolláros ár egyébként éves rekordnak számít a luxusiparon belül, ám a The New York Times cikke alapján szükséges lépés lehetett: a pandémia okozta szigorítások miatt az ezidáig a luxus szépségmárkák legfőbb piacának számító Kínában nehezebbé vált az értékesítés. A portfólió bővítésével, diverzifikálásával azonban várhatóan a bevételek biztosabb növekedése érhető el.

A dologhoz hozzátartozik, hogy az Estée Lauder továbbra is csak a kozmetikai és parfüm üzletágat fogja közvetlenül irányítani, míg a ruhák és kiegészítők gyártásával, értékesítésével az eddig a férfi divatágazatért felelős Ermenegildo Zegna Group-ot bízzák meg. A Marcolin pedig továbbra is kézben tartja majd a szemüvegek és napszemüvegek ágazatát.⁠ Tom Ford, a divatmárka 61 éves alapítója, a hírek szerint 2023-as év végéig tanácsadóként a cégnél marad.