Krémmánia magazin

Robbie Williams majdnem szépségmárkát indított, de az YSL megakadályozta

Az ex-Take That énekes, Robbie Williams is úgy döntött, 2022-ben eljött az idő, hogy saját kozmetikai márkát indítson. A kezdés azonban egyből stop táblát kapott, az YSL ugyanis az angliai Szabadalmi Hivatalhoz fordult, mert szerintük túlságosan is hasonlít egymásra a választott márkanév és legnépszerűbb parfümük neve.

robbie williams
Fotó: Andreas Rentz/Getty Images

Robbie Williams a Hopeium nevet szánta márkájának, ám a L’Oreal Csoporthoz tartozó Yves Saint Laurent Beauty vezetősége úgy vélte, ez túlzottan hasonlít a Black Opium női parfümvonal nevéhez, ezért megtette a szükséges lépéseket, hogy megakadályozza a piacra lépést.

Amint arról a Cosmetics Business beszámolt, Robbie Williams csapata még áprilisban kezdeményezte az angliai és amerikai védjegybejelentést. Az új márka alatt arctisztítók, szérumok, hidratáló krémek is megjelentek volna, továbbá parfümök piacra dobása is a későbbi tervek közt szerepelt.

A Szabadalmi Hivatal ezidáig még nem döntött az ügyben, ám ha jogosnak ítélik meg az YSL panaszát, súlyos költségekbe kerülhet Williamsnek a névváltoztatás. Kérdés persze, van-e még manapság reális piaci igény egy újabb celebmárkára, vagy 2023-ban tényleg kidurran a piaci lufi és csökkenésbe megy át ez az eddig szépen prosperáló üzletág. Mióta Brad Pitt bejelentette, hogy luxus kozmetikai márkát idít, még többet foglalkoznak e témával, hisz hiába a sárm és szexepil, kiderült, túl sok bizalom (már) nincs az olyan ismert személyek kozmetikai márkái iránt, akiket azidáig teljesen más okból ismertek meg az emberek.