Mikor néhány éve elindította Clean at Sephora szekcióját a drogérialánc, igazi jelzésértékű tettnek számított. Egy úgy trend kezdetén történt mindez, mely a tudatos bőrápolás előretörésének hála egyre csak népszerűbb még akkor is, ha a clean beauty kifejezés máig nincs hivatalosan konkretizálva. Most pedig a Sephora bírósági tárgyalásra számíthat, a New York-i szövetségi bíróságra ugyanis egy keresetet nyújtottak be, amiben kártérítést követelnek a fogyasztók félrevezetése, csalás és jogalap nélküli gazdagodás miatt.
A kereset szerint a Sephora által tisztának nevezett termékek közt olyanok is találhatók, amik összetevői nem felelnek meg a vásárlók által a fogalomhoz kapcsolt jelentésnek – jellemzően szintetikus és potenciálisan bőrirritáló komponesekről van szó.
A keresetet egy Lindsey Finster nevű hölgy nyújtotta be, aki a 11 oldalas iratban arra is kitért, hogy a Sephora listáján több olyan termék szerepel, melyek árban is magasabbak voltak, mint a webáruház más, a listában nem szereplő termékei, amik esetén az összetevőlista is megfelelő volt. Ez pedig a vásárlók félrevezetését jelenti.
Hogy mi lesz a vége, megegyeznek-e bírosági tárgyalás nélkül a felek, vagy Finster perre viszi a dolgot, még nem tudni, ám az a Sephora javára billentheti a mérleget, hogy a “clean beauty” kifejezésre vonatkozóan még annyi ajánlás sincs, mint a hipoallergén esetén. Bármennyire is népszerű kategória, egy szubjektív kifejezés csupán, amit a merketing emelt piedesztálra, ily módon pedig a Sephora lehetősége eldönteni, milyen termékeket enged be programjába.
Másfelől azonban ott a fogyasztók bizalma és hűsége, amit nem éri meg eljátszani egyetlen márkának és kereskedőnek sem. A közösségi médiában futótűzként terjed minden hír és botrány, egy pillanat alatt a cancel culture áldozata lehet a Clean at Sephora is.