Krémmánia magazin

Mi az az n-beauty? És miért lett olyan nagy szám?

Ugrottunk egyet az ábécében, a j-beauty után most már az n-beauty került a porondra, vagyis az észak-európai népek arcápolási szokásain alapuló módszerek és termékek. Mint kiderült, a (tágan értelmezett) skandináv népek hygge-ben gazdag, természetközeli életmódja olyan szépségápolási szokásokkal van tele, melyekre szélesebb körben is felfigyeltek a szépségiparban. A dánokon, svédeken, finneken kívül ide sorolhatjuk az észt, lett és litván (balti) arcápolási szokásokat is, n-beauty termékeknek számítanak az onnan származó márkák is.

Ha gonoszak akarnánk lenni, azt is írhatnánk, nincs többről szó, mint ezen szépségmárkák ügyes marketingjéről, amelynek köszönhetően az európai országoktól Ausztráliáig hirtelen mindenhol velük kezdtek foglalkozni. Az igazság azonban az, hogy bármi is húzódjék a háttérben, a szemléletmód amit képviselnek valóban szimpatikus és számos alkotóeleme van, amely innen-onnan már ismerős lehet, most azonban egy picit új szögből értelmezve kerülhetünk hozzá még közelebb.

Illusztráció: Istockphoto

1. Természetes összetevők

Olvassatok csak el bármilyen írást 2019 szépségtredjeiről, a természetes eredetű összetevők, mint kulcskomponensek mindegyikben szerepelni fognak. Egyre többen keresik a különböző, hatékonynak ítélt növényi kivonatokat a kozmetikumokban, legyen szó bőrápoló készítményekről vagy sminktermékekről. Mindebbe a közegbe pedig az n-beauty márkák tökéletesen beleillenek, a geológiai, természeti adottságok pedig tálcán kínálják az “egzotikus” hangzású összetevőket a gleccservíztől kezdve a törpemálna kivonatán át a balneológiai tőzegig. Nem állítanánk, hogy könyvtárnyi szakirodalom igazolja ezek pontos hatékonyságát, de kétségtelen, hogy ígéretes összetevőknek számítanak, amelyek számos bőrproblémában segítségünkre lehetnek. Ha pedig a méhméregre rá tudtunk kattani, nekik is érdemes lehet adni egy esélyt.

TURBLISS BIOAKTÍV ARCMASZK PROBLÉMÁS BŐRRE

2. Mennyiség helyett minőség

A dél-koreai tízlépéses arcápolási rutin picikét lecsengett, olyannyira, hogy állítólag már szülőhazájában is a kevesebb, de összetettebb hatékonyságú készítmények felé húznak a szívek. Így van ez az egyszerűségre, praktikumra és minőségre törekvő észak-európai országokban is, ahol – állítólag – úgy tartják, használjunk kevés, de valóban minőségi terméket, amelyek célzottan és hatékonyan ápolják a bőrt. Ez a szemléletmód pedig nem is hangzik olyan rosszul.

3. Hidratálás, hidratálás, hidratálás

Valójában semmi új nincs benne, így inkább csak megnyugvásul írjuk, az n-beauty is szívén viseli bőrünk vízháztartását, hogy a Természetes Hidratáló Elemek topon legyenek. Éppen ezért a skandináv márkák kínálatában is megtalálunk mindent, az arcpermetektől a maszkokig, ráadásul vonzódnak a clean beauty elveihez is, így szép eséllyel botlunk bele illatanyagmentes (vagy legalább parfümmentes), alkoholmentes, szép INCI-jű termékekben.

ODACITÉ SYNERGIE [4] AZONNALI BŐRTÖKÉLETESÍTŐ SZÉPSÉG MASZKCSOMAG

4. SPF

Kevés dolog van, aminek fontosságát annyira hangsúlyozzuk a Krémmánián, mint a fényvédelem. Tucatnyi cikk készült már itt és a blogon is róla, tudjátok belőlük jól, miért kell, hogy alapeleme legyen minden arcápolási rutinnak. Éppen ezért pozitív, hogy az n-beauty (illetve ugye maguk a skandináv emberek, akik szokásaira a trend épül) épp így szorgalmazza a fényvédők használatát. Hiába a felhős nappalok, a hosszú telek, tudják jól, hogy a téli szikrázó napsütés legalább annyira árthat a bőrnek, mint a trópusi nyaraké.

MÁDARA PLANT STEM CELL AGE-DEFYING SUNSCREEN SPF30

5. Holisztikus szépülés

A “belülről szépülés” is jó ideje népszerű, az n-beauty pedig ennél is tovább megy, egyfajta wellnesst kínálva a szíveknek. Úgy tartják, a valódi szépséghez nem elég a megfelelő bőrápolás, figyelni kell az étkezésre, a testmozgásra, és arra is, hogy lelkileg is rendben legyünk önmagunkkal és életünkkel. Mindezen tényezők együttes hatása az, amely formálja szépségünket, azt is, mely belülről fakad és azt is, mely arcunkra van írva.