Krémmánia magazin

Ismeretterjesztő kampányt indít a Garnier a fenntartható fogyasztás népszerűsítéséért

Érdekes helyzetre világított rá a Garnier Fenntarthatósági kutatás 2021-es felmérés: kiderült, hogy bár az emberek 81 százaléka támogatja a fenntarthatóságot, kevesebb mint hat százaléka tesz napi szintű lépéseket a bolygó védelme érdekében. Hogy változzon ez az arány, a márka úgy döntött, szakértői szintű ismeretekkel, gyakorlati tanácsokkal, valamint az azokat erősítő, a National Geographic CreativeWorks által készített tartalommal segíti a fogyasztókat.

“A Green Beauty teljes erejének kiaknázása érdekében a Garnier arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy ők is tegyenek zöld lépéseket. A fenntarthatóság nyomasztó téma lehet, ezért célunk az, hogy közelebb hozzuk az emberekhez – ezt már elértük az általunk készített termékekkel, a szilárd samponnal, a gyors öblítési technológiával, a kartonból készült integrált tubusokkal és az újratölthető termékekkel, azonban ennél is tovább szeretnénk menni. A National Geographic CreativeWorks munkájára támaszkodva a célunk az, hogy a fogyasztók megismerhessék a legjobb szakértők tanácsait a mindennapi élet zöldebbé tétele érdekében” – mondta el Adrien Koskas, a Garnier globális elnöke.

A Garnier ezen új kötelezettségvállalása a legújabb a márka teljes értékláncának környezeti hatását csökkentő, 2025-re kitűzött céljai sorában. A márka folytatja fenntartható átalakítását, azonban mivel tudják, hogy a samponok szénlábnyomának 80 százaléka az otthoni használatból származik, egyértelmű számukra, hogy kulcsfontosságú a fogyasztók edukálása is. Az, hogy megértsék, ők maguk mit tehetnek a fenntarthatóságért.

Fotó: Garnier

A megvalósítás első lépéseként a Garnier a National Geographic felfedezőivel, Rosa Vasquezzel és Imogen Napperrel dolgozott együtt, hogy szakértői szintű ismeretekkel és gyakorlati tanácsokkal szolgáljon a fogyasztóknak, inspirálva őket a mindennapi változtatásokra, amelyekkel komoly hatást érhetnek el, és hogy megválaszolják a fontos kérdést: Lehet-e zöld a szépségápolás?

A közérthető, ismeretterjesztő jellegű tartalom a szépségápolással kapcsolatos legfontosabb fenntarthatósági témákat érinti. Olyan témák elemzésére kerül sor, mint a műanyagok és a csomagolás, a vízhasználat és a zöld tudományok, továbbá gyakorlati tanácsokat is megosztanak, mindezt azzal a céllal, hogy közelebb hozzák a fenntarthatóságot, és képessé tegyék az embereket arra, hogy mindennapi életükben megtegyenek #EgyZöldLépést.

Az ismeretterjesztő program első része október 1-je óta érhető el a https://www.nationalgeographic.com/garnier-green-beauty címen, és hamarosan további epizódok is megjelennek.

Fotó: Garnier

A Garnier Green Beauty kezdeményezése a fenntarthatóság minden egyes elemére kiterjedő megközelítés. A célt a Garnier értéklánca valamennyi szakaszának átalakítása jelenti, csökkentve vagy megszüntetve a környezeti hatásokat az alábbi területeken:

  • Műanyagok és csomagolás:
    • 2025-re a Garnier célja, hogy ne használjon szűz műanyagot egyetlen csomagolásában sem, ezzel évente 40 000 tonna műanyagot takarítva meg
  • Termékek és formulák:
    • 2022-re valamennyi növényi alapú és megújuló összetevő fenntartható forrásból kerül beszerzésre
    • 2025-re az új Garnier termékek 100%-a továbbfejlesztett környezeti profillal rendelkezik
  • Gyárak és gyártás:
    • A megújuló energia használatának köszönhetően 2025-re az ipari létesítmények 100%-a karbonsemleges lesz.
    • Az ipari létesítmények CO2-kibocsátása már eddig is 72%-kal csökkent
  • Szolidáris beszerzés:
  • 2025-re a Garnier világszerte 1000 közösség szerepvállalását erősíti meg szolidáris beszerzési programja keretében.