A StyleSeat nemrég közzétett kutatási eredménye szerint a közösségi média használók 76 százaléka gondolja úgy, hogy az influenszerek szépségápolással kapcsolatos ajánlásai hamisak. Mégis, 57 százalékuk bevallottan ezek alapján választ terméket magának.
A szépségtrendek első számú terjesztői és gerjesztői közt vannak az influenszerek, akik mióta közösségi média létezik, gyártják a tartalmakat a témában. Amennyire pár éve a YouTube, úgy most a TikTok a legfőbb platform, jól mutatja ezt az is, hogy a #TikTokMadeMeBuyIt hashtaggel ellátott posztok már több mint 28 milliárd megtekintésnél járnak. Igaz, itt nem csak beauty termékek sorakoznak, az irányt azonban jól mutatja ez a megdöbbentően magas szám is.
A StyleSeat Amerikában végezte el a felmérést, amiből kiderült, a felhasználók döntő többsége (76%) hiába gondolja úgy, hogy a posztokban szereplő termékek vagy szolgáltatások ajánlása reklámcélú, vásárlásaikat nagy mértékben befolyásolják a látottak. A TikTok esetén a legmeghatározóbb mindez, a válaszadók 89 (!) százaléka válaszolt úgy, hogy a terméket meg is vásárolta később, míg általánosságban, minden közösségi médiát nézve is 52 százalék ez az arány. Hogy miért? Mert reklám ide vagy oda, látják, milyen a termék, hogy néz ki használat közben.
Szépségápolás szempontjából mindez amiatt is érdekes, mert a válaszadók ezt a területet jelölték meg, mint aminél a leginkább hagyatkoznak az influenszerek ajánlásaira vásárlásaik során. Őket követik a wellness és fitness influenszerek, majd a divattal és az ételekkel kapcsolatosan ismert social media arcok.
A legnépszerűbb beauty termékek, amik esetén az influenszerek valóban rávették követőiket a vásárlásra, a bőrápoláson belül
- az arckrémek,
- fényvédők és
- szérumok,
sminkeken belül a
- bőrkorrigálók, mint az alapozók és korrektorok,
- a szemsminkek, illetve
- az arcárnyalók.
A hajápolás esetén mindhárom fő kategória képviselteti magát,
- samponok és balzsamok iránt épp oly nagy az érdeklődés, mint
- a hajba maradó ápolók és
- a hajformázók iránt.
Érdekes, hogy a parfümök nem jelentek meg a kutatási eredmények közt, úgy tűnik, esetükben még inkább megyünk a saját orrunk után.