Krémmánia magazin

A közösségi média használók 76 százaléka tartja az influenszerek beauty ajánlásait kamunak

A StyleSeat nemrég közzétett kutatási eredménye szerint a közösségi média használók 76 százaléka gondolja úgy, hogy az influenszerek szépségápolással kapcsolatos ajánlásai hamisak. Mégis, 57 százalékuk bevallottan ezek alapján választ terméket magának.

Illusztráció: Getty Images

A szépségtrendek első számú terjesztői és gerjesztői közt vannak az influenszerek, akik mióta közösségi média létezik, gyártják a tartalmakat a témában. Amennyire pár éve a YouTube, úgy most a TikTok a legfőbb platform, jól mutatja ezt az is, hogy a #TikTokMadeMeBuyIt hashtaggel ellátott posztok már több mint 28 milliárd megtekintésnél járnak. Igaz, itt nem csak beauty termékek sorakoznak, az irányt azonban jól mutatja ez a megdöbbentően magas szám is.

A StyleSeat Amerikában végezte el a felmérést, amiből kiderült, a felhasználók döntő többsége (76%) hiába gondolja úgy, hogy a posztokban szereplő termékek vagy szolgáltatások ajánlása reklámcélú, vásárlásaikat nagy mértékben befolyásolják a látottak. A TikTok esetén a legmeghatározóbb mindez, a válaszadók 89 (!) százaléka válaszolt úgy, hogy a terméket meg is vásárolta később, míg általánosságban, minden közösségi médiát nézve is 52 százalék ez az arány. Hogy miért? Mert reklám ide vagy oda, látják, milyen a termék, hogy néz ki használat közben.

Szépségápolás szempontjából mindez amiatt is érdekes, mert a válaszadók ezt a területet jelölték meg, mint aminél a leginkább hagyatkoznak az influenszerek ajánlásaira vásárlásaik során. Őket követik a wellness és fitness influenszerek, majd a divattal és az ételekkel kapcsolatosan ismert social media arcok.

A legnépszerűbb beauty termékek, amik esetén az influenszerek valóban rávették követőiket a vásárlásra, a bőrápoláson belül

  • az arckrémek,
  • fényvédők és
  • szérumok,

sminkeken belül a

  • bőrkorrigálók, mint az alapozók és korrektorok,
  • a szemsminkek, illetve
  • az arcárnyalók.

A hajápolás esetén mindhárom fő kategória képviselteti magát,

  • samponok és balzsamok iránt épp oly nagy az érdeklődés, mint
  • a hajba maradó ápolók és
  • a hajformázók iránt.

Érdekes, hogy a parfümök nem jelentek meg a kutatási eredmények közt, úgy tűnik, esetükben még inkább megyünk a saját orrunk után.