Krémmánia magazin

Nem is gondolnád, mi minden hat a szépségtrendekre

Ahogy a por leülepszik a pandémiát követő világban, vajon a színek és a merészség iránti vágy is alábbhagy? Milyen hatással van a szépségtrendekre a globális gazdasági válság és vajon kipukkad végre a „minél több, annál jobb” buborék? Többek között ezekre a kérdésekre kaphatunk választ az AVON által közzétett, a szépség jövőjéről szóló 2023-as globális, Future of Beauty elnevezésű jelentéséből.

A három kontinensen, hét országból összesen hétezer nő megkérdezésével, valamint az AVON szakértői és független bőrgyógyász bevonásával készült Future of Beauty jelentés eredményei jelentős változásokat tükröznek a szépségápolási trendek alakulását tekintve. Leszögezhető, hogy

a nők világszerte eltávolodnak a merész és túlzóan kirívó megjelenéstől és inkább a természetes vonásaik kiemelését részesítik előnyben,

gyengédebb és hitelesebb szépségápolási választásokkal.

A kozmetikai kezelések jövője

A pandémia enyhülésének következtében, a kijárási korlátozás és állandó home office munkarend felfüggesztése után ugrásszerűen megnövekedett kozmetikai kezelések száma napjainkban mérséklődni látszik, derül ki az AVON kutatásából. Habár a megkérdezettek közel fele (47%) továbbra is havonta legalább egyszer igénybe vesz kozmetikai beavatkozást, a kezelések típusai és gyakorisága változik. Amellett, hogy a pandémiát követő időszakban népszerűnek számító kezelések, mint például az arcfeltöltés, a botox vagy a műszempilla építés iránti kereslet csökkenő tendenciát mutat, a jelentés a beavatkozások visszafordítását igénylő nők számának növekedését is jelzi.

Forrás: Avon

“Sokan jönnek el hozzánk, hogy csökkentsék, eltávolítsák vagy korrigálják a korábban elvégzett kozmetikai beavatkozásokat. Egyre gyakrabban találkozunk ezzel, mivel az emberek természetesebb megjelenést szeretnének elérni, nem pedig egy nyilvánvalóan feljavított külsőt. A feltűnő és kirívó külsőségekkel szemben, napjainkban inkább a természetesebb megjelenésre törekednek, amely egyúttal egészségesebbnek is tűnik. Ennek eredményeképpen jelenleg a bőr ellenálló képességét erősítő kezelések a legnépszerűbbek, amelyek a kollagéntermelés serkentésével segítik a bőr állapotának javítását és védelmét” – nyilatkozott tapasztalatairól Dr. Zoya Diwan, a klinikai és esztétikai bőrgyógyászat szakértője és az AVON nemzetközi, független bőrgyógyászati tanácsadója.

A hitelesség felértékelődése

A hírességek, influencerek és a közösségi média inspiráló ereje mindig fejlődik, ami 2023-ban sincs másképp. A közösségi média hatalmas befolyását a szépségtrendekre le sem lehet tagadni, azonban napjainkban éles váltás van kibontakozóban. A tökéletesre csiszolt feedektől a hitelesebb közösségi médiaélmény felé mozdulnak el a fogyasztók.

Míg például a filtereket sokáig a kívánt szépségápolási megjelenésünk inspirációs forrásának tekintettük, a kutatás azt mutatja, hogy

a filterek szépségápolási döntéseinket befolyásoló ereje változóban van.

Ötből kevesebb mint egy nő (19%) mondta azt, hogy a közösségi média filterek inspirálják őket arra, hogy kozmetikai beavatkozásokat végeztessenek, és ehelyett inkább a valós életben látott eredmények (47%), vagy a barátoktól és családtagoktól kapott ajánlások (37%) befolyásolják őket.

Az egészségesebb boldogabb

Az AVON nemrégiben készült Power in Ageing jelentéséből kiderült, hogy a nők majdnem háromnegyede (72%) inkább az egészséges, mint a fiatalos megjelenésre szeretne összpontosítani. A legújabb kutatás szerint a nők kétharmada (65%) a spektrum természetesebb végét szeretné elérni.

“Világszerte az emberek eltávolodnak attól, hogy a szépségápolással legyőzzék vagy elfedjék bizonytalanságukat, ehelyett inkább arra keresik a választ, hogyan emelhetik ki természetes szépségüket. Az emberek akkor érzik magukat jól, ha a lehető legjobb formájukban tündökölhetnek, a „minél több, minél nagyobb, annál jobb” trend egyértelműen az „egészségesebb boldogabb” irány felé fordul” – vélekedik Olivia Eskens, az AVON II. tudományos munkatársa és technikai terméktervezésért felelős vezetője.

Forrás: Avon

A kutatás szerint napjaink legnépszerűbb megjelenése a “finom ragyogás”, amelyet a természetes szépségünk hangsúlyozásával írhatunk le. Kiemeljük azt, amivel születtünk, azáltal, hogy a legtöbbet hozzuk ki bőrünk természetes megjelenéséből, amelyet csupán egy kis szempillaspirállal és semleges rúzzsal dobunk fel.

Szűkebb pénztárca = kisebb sminktáska

Az egészségesebb, természetesebb megjelenés felé mutató trenddel együtt a globális megélhetési válság is érezhetően hatást gyakorol a nők szépségápolási döntéseire. A kutatásból kiderül, hogy világszerte minden ötödik nő lemondott a sminkelésről és a bőrápolásról (22%), majdnem egynegyedük abbahagyta a hajvágást és a kozmetikai kezeléseket (23%) és majdnem egyharmaduk lemondott a manikűrözésről (31%) a gazdasági nehézségekre hivatkozva.

Napjainkban minden ötödik nő (21%) spórol pénzt a kozmetikai kezelések elhagyásával és saját maga által összeállított szépségápolási rutint folytat, valamint minden tizedik nő (13%) állítja, hogy bár még megengedheti magának, a jelenlegi gazdasági helyzetben nem szívesen költ pénzt kozmetikai szépítő kezelésekre.

Egyértelmű, hogy a prioritások és a gondolkodásmód arról, mire fordítható a rendelkezésre álló jövedelem, eltolódtak és napjainkban a nők drága szépségápolási kezelések helyett szívesebben választanak költséghatékony alternatívákat.