Krémmánia magazin

Megszűnik a BECCA sminkmárka

Közösségi oldalán is közzétett közleménye szerint részben a pandémia kedvezőtlen gazdasági hatásai miatt a BECCA kozmetikai márka ez év szeptemberével megszűnik.

BECCA bezárás
A BECCA kozmetikai márka 2021 szeptemberével megszűnik.

Mint írják, “a globális pandémia valamilyen szinten mindenkire hatással van a világon. Nagyon sok cég működését óriási mértékben befolyásolta. A BECCA esetén a felhalmozódott nehézségek a COVID-19 globális hatásaival együttesen már sajnos nagyobbak voltak annál, mint amivel az üzletmenet elbírna, így meg kellett hozni azt a szívszorító döntést, hogy 2021 szeptember végén megszüntetjük a BECCA-t.” 

A magyar viszonylatban közepes-felső árkategóriájú sminktermékeiről ismert márkát 2016-ban 200-300 millió dolláros becsült vételáron szerezte meg az Estée Lauder Csoport, nem véletlenül: a közösségi média felületeken nagyon népszerű volt akkoriban, bízni lehetett hát benne, hogy jó befektetés lesz a BECCA-val bővíteni a portfóliót.

A cégcsoport részéről ez most egyfajta racionalizálás, a pandémia negatív gazdasági hatásai ugyanis valóban nem kerültek el egyetlen szépségipari szereplőt sem, bár ne feledjük, épp a napokban adták hírük, hogy többségi tuladonosok lettek a Deciemben, 1 milliárd dollárt fizetve az ügyletért.

Az azonban általános, globális szinten kétségtelenül elmondható, a bőrápolási kategória szebb növekedési számokat produkált az emúlt években, mint a sminktermékeké, és ez nem lesz másként az elkövetkező időszakban sem. Jobb üzletnek tűnik manapság szérumokat gyártani, mint ajakrúzst.

BECCA ajakrúzsok
BECCA ajakrúzsok

A BECCA esetén azonban a BoF szerint más tényezők is közrejátszottak, például az, hogy bár egyre másra jöttek elő az influenszerekkel össszedobott sminkkollekciókkal, ami csilli-villi menőségnek tűnhet, a vásárlói hűség erősítéséért nem tettek eleget.

Ettől függetlenül a Krémmánián a BECCA sminktermékek kivétel nélkül kiváló értékelésűek, így ha még le akartok csapni kedvenc darabjaitokra, a következő pár hónapban tegyétek meg. Ha pedig még sosem próbáltátok a márka termékeit, jó eséllyel akciósan kipróbálhatjátok még utoljára őket, előbb-utóbb biztosan érkezik a végkiárusítás.