Krémmánia magazin

Ezek lesznek 2023 meghatározó szépségtrendjei

A Cosmetics Business közzétette, milyen beauty trendek lesznek meghatározók a jövő évben. Öt irányzatot emeltek ki, amik formálják majd 2023 napjait, a metaverzum és a drogériák egyaránt szerepet kapnak.

Sephora üzletbelső
Fotó: John Phillips/Getty Images for Sephora

1. Hibrid kozmetikumok

A többfunkciók szépségápolási termékek már az elmúlt években is növekvő népszerűségnek örvendtek, felmenőben pedig még inkább elvárás lesz, hogy valódi, kihasználható minőséget kapjunk a pénzünkért. Ennek pedig része, hogy az adott kozmetikum több igényünket is teljes körűen kielégítse egyszerre.

Fő vonulatát mindennek a sminktermékek, ezen belül is az alapozók jelentik, amik feltuningolt BB-krémekként jó ha tartalmaznak valóban hatásos, aktív bőrápoló összetevőket és/vagy fényvédőt, hogy arcápolóként és/vagy fényvédőként is teljes értékűen működhessenek.

modell sminkasztal előtt
Fotó: Justin Shin/WireImage

2. Valóságtartalom

Múlik már a jó világ, amikor a márkák bármit ígérhettek termékükről, csak hogy eladják őket. A növekvő átláthatóság és tudatosság hatására egyre nagyobb mértékben várjuk el, hogy megtévesztő marketingszövegek helyett bizonyítékokkal alátámasztott, hiteles kommunikációt folytassanak, és erre valamit lépniük kell. Igaz ez nemcsak az összetevőkre, de a fenntarthatósággal kapcsolatos üzenetekre, a gyártási körülményekre, vagy épp az árazásra vonatkozóan is. Máskülönben gyorsan a cancel culture áldozataivá válhatnak.

Fotó: Getty Images

3. Vissza boltokba

Míg pár éve kongatták a vészharangot, hogy az online shopping háttérbe szorítja az üzletekben való vásárlást, a covid bebizonyította, szükségünk van a kozmetikumok esetén arra, hogy kézbe fogjuk, kipróbáljuk vásárlás előtt a termékeket. A drogériák, parfümériák, márkaüzletek népszerűsége várhatóan tovább fog nőni, ami kiváló lehetőséget tartogat a márkáknak, hogy elővegyék kreativitásukat és új szolgáltatásokkal, élményekkel halmozzanak el minket, miközben érdemes azon is elgondolkodniuk, miként tudják az online és offline vásárlást jobban összekapcsolni, közelebb hozni egymáshoz.

Sephora üzletbelső
Fotó: John Phillips/Getty Images for Sephora

4. Metaverse

2022 a metaverzumról szólt a szépségiparban, sorra jelentették be a márkák, melyik platformon épp milyen skineket találunk tőlük vagy hol dobnak piacra NFT-ket. Mindez azonban csak az út kezdete, amikor még a lelkesedés adott és érthető. 2023-ban már tovább kell formálni, finomítani a módját, hogyan érdemes a márkáknak megjelenniük a metaverzum világában. Az irányelvek közt ott van az inkluzivitás fontossága, a közösségépítés, a digitális szépségápolási szokások megalapozása, és persze annak kérdésköre, miként lehet a metaverzumon keresztül valódi vásárlásra ösztönözni a vásárlókat.

NYX smink a metaverzumban
NYX smink a metaverzumban

5. Lokalitás

Az elmúlt hónapok eseményei rávilágítottak, milyen problémákat és nehézségeket rejtenek magukban a hosszú ellátási láncok, a gyártási helyek és a piacok közti óriási távolságok, az adott alapanyagok beszerzésének kockázata. Mindeközben mi, fogyasztók is egyre tudatosabban keressük a helyi márkákat, amik környezettudatossági szempontból is elfogadhatóbbak, előállításuk kisebb ökológiai lábnyommal rendelkezik.

Fotó: Getty Images

E két hatás együtteseként a márkák keresni fogják a lehetőségeket, miként tudják ellátási láncaikat rövidíteni, a gyártást visszahozni, vagy legalább közelebb hozni az anyaországhoz, miközben azt is vizsgálniuk kell, mindez milyen költségekkel jár számukra – és számunkra.