Krémmánia magazin

Most már biztos: teljesen az Estée Lauder tulajdonába kerül a Deciem

Hivatalossá vált: az Estée Lauder Csoport és a Deciem megegyezett, három év alatt a szépségipari óriáscég felvásárolja a Deciem fennmaradó részét.

estée lauder deciem felvásárlás

Ha még emlékeztek rá, 2017-ben történt, hogy az Estée Lauder kisebbségi tulajdonrészt szerzett a cégben, egész pontosan 29%-os részesedést megvásárolva. A márka rajongói már akkor is elkezdték kongatni a vészharangot, hogy ezzel oda lesz a készítmények tisztasága, minősége, és talán az árfekvése is, de ha belegondolunk, semmi változás nem történt.

Kérdés, mi következik ez után, ugyanis az Estée Lauder Csoport további 1 milliárd dollárért 76 százalékra növelte részesedését, vagyis többségi tulajdonos lett, és azt tervezi, hogy három éven belül a cég fennmaradó részét is felvásárolja. A The Ordinary márkájáról (is) népszerűvé vált Deciem piaci értékét a cégcsoport 2,2 milliárd dollárban állapította meg. – adta hírül a WWD.

The Ordinary termékek
The Ordinary termékek

A Deciem tervei közt szerepel, hogy annak a tapasztalatnak a segítségével, mely az Estée Lauder Csoportnál rendelkezésre áll, olyan új piacokra is belép mint India, vagy a Közel-Kelet.

Múlt évben a Deciem már megjelent az Ulta Beauty és a Sephora online áruházában, ami nagyon jót tett az eladásoknak, ezt a kapcsolatot pedig tovább akarják erősíteni, mi több, a Targettel és a Kohllal is tárgyalnak, és hogy valami közelebbit is írjunk, az európai piacon a Douglas és a Sephora felületén (és talán üzletein?) keresztül kívánnal terjeszkedni.

A termékpalettát tekintve a közeljövőben még több dekorkozmetikum várható, és a high-end vonalat, vagyis a Niod márkát is tovább akarják erősíteni a Hif hajápolókkal egyetemben. Sőt, talán még új márkák is várhatók, végtére is az eredeti elképzelés szerint tíz lett volna, amiből eddig hat indult hódító útjára: The Ordinary, Niod, Hylamide, Chemistry Brand, Hif és a Loopha.

És hogy az aggódó rajongóknak is kedvezzünk, Nicola Kilner, a Deciem vezetője bejelentésében külön kiemelte: “Bár ezek a változások befolyással vannak a tulajdonosi körre, semmi sem fog változni számunkra a Deciemnél.” Vagyis, a cég felsővezetése marad, a csapat marad, és velük együtt mindaz a vállati kultúra, innováció és tudás is, ami eddig jellemezte a termékfejlesztéseket.

A DECIEM sohasem fog állatokon tesztelni.

DECIEM továbbra is elkötelezett az innováció és a minőség legmagasabb szintje mellett, tisztességes árakon.

“Befektettek belénk, és figyelemmel követték a változásokat, amik néha olyanok voltak, mint egy hullámvasút. Amikor magasan voltunk, támogattak minket. És amikor mélyen, akkor is.” – mondta el Kilner a WWD-nek adott interjúban. Vélhetően itt a márka alapítója, Brandon Truaxe halálára gondolhatott. Truaxe mentális állapota 2018-ban megromlott, ami a nagyközönség felé leginkább a márka Instagram oldalán posztolt tartalmakból látszódott. A cég vezetéséből 2018 októberében kellett eltávolítani, melyet követően pszichiátriai kezelésen vett részt, de sajnos állapota nem javult.  Brandon Truaxe 2019 január 22.-én társasházi lakásának ablakából zuhant ki.

Mindezek előtt azonban Truaxe igazi látnoknak számított a szépségiparban. Elképzelése a teljes átláthatóságról 2013 táján még úttörő gondolat volt, mára pedig a teljes szépségipart felforgató alapvetéssé lett. Azt egyébként ő is akarta, hogy az Estée Lauder Csoport legyen egy szép napon a Deciem otthona, és most úgy tűnik, az egykori álmok valóra válnak.